Vinterdepression? Snick snack!

Försöker att inte deppa ihop totalt över att imorgon är det den officiella ”christmas time” startaren och jag saknar fortfarande följande:

 

-          Snö

-          Svensk julmusik

-          Snö

-          Adventsljusstake

-          Snö

-          Julstjärnor i fönstret

-          Snö

-          En chokladkalender!!!!???

-          Snö

-          En halv kass julkalender på TV (funderar på att dra ihop någon sorts kampanj om att SVT ska sända ”favoriter i repris” när det kommer till julkalendrar)

-          Snö

-          Världens bästa familj

-          Snö

-          JULMUST!

-          Och sist men kanske mitt största problem, ingen snö… kallt som satan men inte ens frost på morgonen… Jag var inte beredd på det här...

 

Men på fredag så har vi vår första match för säsongen så idag åkte Coach Taylor till Maddowan för att scouta deras match så imorgon blir det filmkväll halva träningen!

Sidnot: Julkalendrar jag skulle föreslå för SVT är följande:

1.       Mysteriet på Greveholm

2.       Diselråttor och sjömansmöss

3.       Kaspar i Nudådalen

4.       Pelle Svanslös firar jul (Pelle och jag har haft en stadig relation sedan 1999 då mormor började lästa för mig om honom)

5.       Allram mest och höjdarna (säga vad ni vill, Allram och jag delar uppenbarligen samma halv kassa humor)

6.       Tomtemaskinen (Pettson och Findus, sändes 93, vet inte hur jag kan komma ihåg den)

 

Kan även meddela att priset för värsta julkalendern någonsin (som jag kommer ihåg) går till julkalendern år 2008 ”skägget i brevlådan” måste uppenbarligen vara slut på bra manusförfattare villiga att sälja sig lite för billigt till SVT, synd att Sveriges befolkning får betala priset.

 

God natt Sverige


Kommentarer
Postat av: Anna (med näsan i en bok)

Du kan säkert kolla in julkalendern på SVTPlay...och snö är väl inget att sakna...bort med eländet:)Dessutom ska detta tydligen bli den kallaste vintern på tusen år så du är borta rätt år:)

2010-12-01 @ 07:47:34
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com
Postat av: Anna (med näsan i en bok)

Förresten om du gillar Glöggte och Pepparkakste kan du alltid tävla om det på min blogg:)Och så måste du säga vad du önskar dig i julklapp!

2010-12-01 @ 07:48:42
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0