Snö abstinens

Hör rykten om att det är snö kaos hemma i Sverige, måste erkänna att jag börjar bli avundsjuk. Vintern är den bästa årstiden och jag börjar bli riktigt trött på hösten, även fast jag inte ens behövde ta på mig jackan när jag gick ut igår och bussen har en behaglig temperatur på morgonen så vill jag ha snö. Nu genast! Och jag vill ha MYCKET snö! Jag vet att jag förmodligen kommer att ångra det här snart när det börjar närma sig mars och allt jag vill är att få en anledning att raka benen och ta fram skinnjackan igen.

 

Men egentligen så har jag viktigare saker att tänka på, som t.ex. att jag kom med i varsity basketlaget och att första matchen är om mindre än 3 veckor och nu måste jag se till att komma med i startfemman (och komma i form).

 

Sen är det en annan sak som jag måste ta tag i. Jag behöver lära mig reglerna för amerikansk fotboll. Har varit på 2 matcher och har aldrig känt mig så dum i hela mitt liv… Det enda jag vet är vad en touchdown är och att man får 7 poäng för den. Annars så fattar jag inte riktigt vad som händer… Är egentligen en värdelös sport och jag är förundrad över varför den är så populär, men å andra sidan var tydligen neon super inne här förra året och i år så springer alla runt med gummiband i olika former, som t.ex. Eiffeltornet, djur och peace tecknet, på armarna och kallar de för ”sillybands” så vad borde jag förvänta mig?

 

Sen är det på tiden att min familj blir bättre på att höra av sig. Skäms säger jag bara!

 

God natt Sverige


Kommentarer
Postat av: Fredrik Lindeberg

Kan trösta dig med att det inte alls är särskilt mycket snö här i Falun för tillfället iaf, det mesta regnade bort :(

2010-11-15 @ 00:31:57
Postat av: Anna (med näsan i en bok)

Har heller aldrig fattat reglerna i amerikansk fotboll...

2010-11-15 @ 15:54:43
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0