Vaccinerad var ordet!

 

Idag var en händelserik dag, hade bokat tid för att ta sprutor, är inte vaccinerad mot Hepatit B eller Hjärnhinneinflammation men det är man tydligen här. Så skolan håller på att få panik eftersom de tror att jag kommer smitta hela skolan med Hepatit B (som för övrigt sprids via sex, blod eller om du delar knark spruta med någon annan) och hjärnhinneinflammation så de ger mig 2 val. Vaccinera dig eller packa dina väskor och släng dig på första bästa plan.

När jag väl kom till kliniken visade det sig att eftersom jag är utbytesstudent så täcker min försäkring inte vaccinering men som tur var så var min sköterska rutinerad. Hon sa att jag kan räknas som ensamboende i ett hushåll med ingen inkomst (sant men svider lite ändå) så jag fick rabatt så istället för att behöva betala 140 dollar per spruta så fick jag betala 10. Helt okej.

 

Sköterskan sa att eftersom alla mina sprutor kommer kosta 10 dollar så undrade hon om det var något annat jag var intresserad av,(alla som känner mig vet väl vad som hände sen) så det hela slutade med att jag nu är vaccinerad för följande:

-          Gardasil - mot livmoderhalscancer

-          Influensan (en årlig spruta som tydligen är vanlig att man tar här)

-          Hepatit A

-          Hepatit B

-          Hjärnhinneinflammation

-          Kikhosta, difteri (även känt som äkta krupp) och stelkramp (en kombinerad spruta som jag redan tagit men det här var en årlig ”boost” så att säga)

 

Så nu jäklar ska det till mycket för att göra mig riktigt sjuk! Spelar ingen roll att jag fick alla sprutor på samma gång vilket ledde till att jag inte kan lyfta armarna ovanför huvudet och mina armar dunkar som om jag har fått ett gäng knytnävsslag. Nästa utmaning är att lyckas klä på mig imorgon bitti, Fun stuff!

 

God natt Sverige


Kommentarer
Postat av: Arvid

Haha, du är så jävla skön! älskar dig gumman<3

2010-11-18 @ 08:47:50
Postat av: Anna (med näsan i en bok)

Förstår dig fullt ut - hur ska man kunna stå emot en sån fråga...Och det är ju super att du fick Gardasil, den är ju rätt dyr här hemma om jag inte kommer ihåg helt fel...

Har paketet kommit än?

2010-11-18 @ 10:48:33
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0