Kungsörnens pasta och rå falukorv

Idag var det utflykt till Fredrik Meijer Garden för att få en sista chans att se ” The Chihuly exibit” Dale Chihuly är en otrolig konstnär som gör galna saker av glas (se bild). Det var jag, Kelly, Miss V, Mrs Abbott och Grandma Giem som åkte, hur roligt som helst och på hemvägen så stannade vi till hos Wanda (Grandma Giem) och där bjöds det på ”lokal odlad” choklad glass (!!) och äppel paj. Och som alla vet så finns det inget bättre än choklad glass.

 

Har också fått hem mitt första reportcard och det är nu officiellt, jag är en ”Straight A Student” och ja, man känner sig lite bättre än alla andra, lite bättre, lite snyggare, lite mer cool, för som vi alla vet, det är ballt att plugga.

 

Kan sen meddela att jag sitter här och nästan dör av avundsjuka för att imorgon så ska Arvid få åka skidor i alperna medans jag går i skolan. Han ska åka skidor i alperna och sen har han en kort bussresa tillbaka till sin studentlägenhet, bara sådär. Livet är inte alltid rättvist men någon måtta för det väl vara!

 

Blev även lyrisk när jag ser att min underbara faster har bestämt sig för att skicka ett paket till mig! OJ vad jag saknar typ, snabbmakaroner, lätta, marabou mjölkchoklad, FALUKORV!! (Okej, jag inser att den kan bli svår…) och inte minst, en påse gott och blandat!

 

Nej nu måste jag svara på hennes meddelande, har en vacker liten lista framför mig!

 

God natt Sverige

 

Dale Chihuly at Fredrik Meijer Garden


Kommentarer
Postat av: Johan Danielsson

Hej Clara,

Skönt höra du mår bra. Fortsätt skriva. Jag läser alltid. Flera gånger.

Kram Pappa

2010-10-25 @ 23:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0