En bra Lördag

Den här helgen pågick något som heter ”Art prise 2010” i Grand Rapids. Det är en konsttävling cirka 1700 personer har ställt upp med olika konstverk. Det kan vara allt från skulpturer gjorda av paraplyer eller reservdelar från bilar till målningar endast gjorda av olika färger av silvertejp(!) eftersom jag är kulturellt underutbildad så var allt väldigt spännande och fruktansvärt djupt. När vi kom dit så tog vi en ”art prise tour bus” från Fredrik Meijer Garden efter att vi kollat in allt där och mötte upp Kellys bror Mark närmare city. Han hade dragit dit den största smoker jag någonsin sett! Han hade gjort pulled pork sandwiches och jag har nog aldrig ätit bättre pork än så någonsin!

 

Sen gick vi ner mot city och på vägen dit så gick vi förbi en byggnad och utanför den stod 3 skumma människor med varsin bibel och bad. No kidding. Jag frågade Kelly vad det var för byggnad och hon sa att det var en abortklinik. Jag vet inte ens vad jag ska säga om det. Helt klart en tio poängare på knäpp skalan.

Efter det så såg vi lite fler konstverk men min favorit var ”ice house in Detroit” konstnärerna hade sprutat vatten över huset och låtit det frysa i 3 månader. Helt klart det coolaste jag någonsin sett!

 

Sen på kvällen när vi kommit hem så tog Valerie och Natalie mig till Panera för Chai latte och Pumkin spiced latte och sen såg vi film hos Natalie. Vi såg den norska ”skräck” filmen död snö. Vet fortfarande inte vem som är ansvarig för det valet. Så himla konstig, men ganska roligt att jag förstod vad de sa, men som sagt. Så. Himla. Konstig. Och fruktansvärt blodigt, uppenbart en film för mig. Men det på det stora hela en riktigt kul kväll.

Ballt is hus!

 

 

Förresten bara sådär. Jag fick en roll i årets ”fall play” en av huvudrollerna. Hjälp!


Kommentarer
Postat av: Elli

WOOW nice grattis till en av huvudrollerna!!! Jag kommer ha en känd kompis..NICE!

2010-09-26 @ 11:17:55
Postat av: Anna

Grattis till huvudrollen! Vad ska ni sätta upp för pjäs?

2010-09-26 @ 18:34:02
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0