School rocks!(?)

Okej första skoldagen var väl inte riktigt som jag hade tänkt mig, det hela börjar med att jag måste registrera mig i aulan, och jag var inte den enda som inte hade gjort det under sommaren, var först fast i aulan i kanske trettio minuter innan det blev min tur att hämta ut schema och Student ID. Sedan kommer det fram att alla de kurser som jag hade valt, hade tydligen inte registrerats, så jag fick sitta och prata med en student counsellor i ungefär en timme minuter och välja nya kurser. Och självklart så var de flesta kurser som jag hade valt upptagna så jag blev placerad lite hur som helst och det hela slutade med att jag ska läsa (förutom det kurser jag ville ha) Ekonomi, fysisk aktivitet, spanska 2, världshistoria och geografi och Astronomi. Astronomi? Va?

Hur som helst efter det så var det dags att ta kort för student ID och det tog en timme det med och sedan var jag klar för min näst sista lektion för dagen. Astronomi. Säger det igen, Astronomi. Men insåg sen att jag fortfarande inte hade fått ett skåp så gick till huvudkontoret och frågade vart jag skulle, de sa i sin tur att hon som hade hand om det hade gått för dagen. Men självklart.

Trängde mig in sedan på idrottskontoret och frågade angående sporter, de visade mig en liten lapp om alla sporter som finns på skolan och vilken årstid de är aktiva, basket börjar inte förrän i vinter och track i vår, så mina alternativ som det ser ut nu är, Cross country, swimming, golf eller football.  Precis mina sporter, det fanns även volleyboll och sidline cheer fast båda de lagen var tydligen fulla, men jag ska nog gå och spela the ”Swedish exchange student” card med coachen för volleyboll laget och på något sätt nästla mig in.

Sedan var dagen slut för första skoldagen så har man tydligen bara halv dag, så fick skynda mig till bussen och sen total deppa ihop framför skype med Arvid när jag kom hem.

Försöker dock att inte känna mig för bitter och istället vara glad över att jag har internet täckning på mitt rum nu!


Kommentarer
Postat av: Améeee

Ååh jag är så avundsjuk på dig Clara ... Jag vill också till Usa! Och vadåå Astronomi är ju as ballt! ;)

2010-09-08 @ 08:29:00
Postat av: Anna Danielsson

Så är det här i livet att allt inte blir som man tänkt, men det brukar finnas en mening med det...Din blivande bästis kanske går i Astronomiklassen, eller så kanske det här leder dig in på rymdforskning:)

Ps - John undrar hur lång du är...

2010-09-08 @ 19:15:26
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com
Postat av: linnea schultz

faan då, du som var så nöjd med dina val av kurser.

Men jag tror de där blir jätte bra ändå! :)

2010-09-10 @ 14:06:50
Postat av: Gisela

Tänk så här: det är ju inte astroLOGI i alla fall (avseende flummighetsgrad)...Du kanske blir vår nya Fuglesang ;-)

2010-09-11 @ 10:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0