Världens bästa dag

Den absolut bästa läraren som jag någonsin haft (och som någon någonsin kommer att ha) lyckats övertyga mig om att gå på audition till årets ”fall play” är det bästa beslut jag kan ta. Inte jätte svårt för henne (hon är min debatt lärare trots allt) så efter skolan så hamnade jag på något sätt i ett rum där man gjorde så kallade ”cold readings” dvs. man fick ett kort manus om rollen man ska söka och sen är det bara att köra. Har ingen aning om hur det gick, imorgon är det callbacks.

 

Men dagens höjdpunkt var ändå när jag snörde på mig basket skorna och gick ut i gymnastiksalen ladda för att spela basket. Det är uttagningar till laget i oktober men alla som är intresserade kan komma och träna måndagar - onsdagar för att komma i gång och låta coachen och assisterande coacherna se hur man utvecklas. Idag var det konditionsträning. Vi värmde upp och sen skulle vi springa 1 mile, vilket är 1600 km. Efter det så sprang vi några drills (idioten) ca 10 st. Och efter det så var det dags att springa i trappor, vi hade tio minuter på oss att springa så många vi kunde. Efter allt det här så valde coach ut vilka som skulle få komma och träna imorgon. Han gör så att efter varje conditioning på måndagar så väljer han ut 8 personer som kommer nästa dag för att träna olika ”spel”. De som presterar bra har större chans att få komma på tisdagen och de som inte presterar alls får inte komma på tisdagen. Han sa att jag ska vara redo imorgon klockan halv sex för att träna med honom och fyra andra tjejer. WOHO SEGER!

Det bästa med det hela är ändå att när man springer så springer man bara, det spelar ingen roll varifrån du kommer eller vilket språk du pratar, alla springer på samma sätt vart man än kommer ifrån. Helt underbart.

 

En toppen dag med andra ord, och nu är jag helt slut i både kroppen och huvudet och jag ska kämpa mig igenom algebran och lösa några f(x) = x2 + 6x – 8 innan jag total däckar. God natt Sverige


Kommentarer
Postat av: elli

Du kan väl inte ha sprungit 1600km? jag tror mer på 1600m

2010-09-21 @ 13:17:11
Postat av: Anna

Vad roligt med en bra lärare! Hoppas du kommer med i "the fall play". Jag var med i en musikal + att jag var assisstent stage manager i min skolas fall play - något av det roligaste jag gjorde under min tid som utbytesstudent!

Lycka till med basketen och många kramar från faster

2010-09-21 @ 16:38:27
URL: http://mednasanienbok.blogspot.com
Postat av: Helen Danielsson

Det är så roligt att läsa det du skriver och få veta hur du har det.

Lycka till och kra från farmor.

2010-09-22 @ 23:29:24
Postat av: toveliiiiitttoooooo

åhhh gumman jag saknar dig. Du verkar ju klara dig fint där borta på andra sidan. Det kanske kan låta lite konstigt, men det pirrar i magen när jag tänker på dig. Du är ute på ditt livs kanske största äventyr och jag är så glad för din skull. Så glad att det som sagt pirrar. Skulle hemskt gärna vilja se lite bilder på skolan, dina nya klasskompisar, din familj osv.

Älskar och tänker på dig<3

2010-09-23 @ 20:02:44
URL: http://livinglullaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0